Snabb, enkel pastagratäng

Hittade ett dundergott recept
när ja luskade runt på nätet som
jag tänkte dela med mig av, snabbt, gott å enkelt =)

Pastagratäng           4pers
                              225grader ca. 20min

3 paket bacon
3 paprikor (valfri färg/smak)
1 gul lök (röd för mildare smak)
Pasta snäckor
5dl cremé fraiche
Salt
Peppar
Riven ost

För xtra smak så hade jag i min cremé fraiche:
* grov salt
* pepparmix
* chilipulver
* vitlök
* chili explotion

* Koka pastan, häll i en gratängform
* Hacka bacon, lök & paprika och genomstek
* Häll baconblandningen över pastan
* Blanda cremé fraiche med kryddorna,
häll över blandningen över pastan och rör om väl.
* Strö över valfri riven ost
* In i ugnen ca 20minuter, servas med en god sallad




Har precis gjort denna för första gången.
Blev skitgott, så nu har ja matlåda imorra med =)
Älskar att surfa runt på nätet å leta recpet.
T.om köpt ett kollegieblock för att skriva ner
allt jag hittar som verkar gott ;)
Mat är livet!

Har tagit tag i disken oxå, FÖRE jag gjorde maten
så nu står det ett mindre berg där igen ;)
Men men ja måste ju ha något att göra imorra
när jag kommer hem med så dagen går fort.

Haft lite tandvärk oxå, ingen större fara men det
kommer väl sen när ja ska sova.
Lyckades ju ta en powernap förut, fast det blev bara
en dåsande sån i typ en halvtimme, så hoppas
på att jag somnar sen...
Blir nog att ta med sig datorn in å titta på en film
i sängen, så kanske man känner sig tröttare, om nu
det är en dålig film med, har två st att välja mellan:

- It´s kind of funny story
- Life as we know it
Båda två är komedier men vet inte vilken ja ska se.

Fredagens mat är bestämt med.
Thai-stället på torget har öppnat igen, så vi
ska dit å äta tänkte vi.
Får se om det är något att ha nu när det är omgjort.
Va ju verkligen gott förut iaf! =)
Lördag blir det att åka till Bergvik å fika å bara traska
runt, om nu Andreas fot är någorlunda pigg på det *hoppas*
Annars blir det bara att sitta hemma å mysa å njuta
av varandras sällskap
, vilket är helt underbart med <3
Älskar dig nåt så fruktansvärt mkt Andreas, Du har gjort
mitt hjärta helt igen, Puss! <3

Puss & Kram alla sötisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0